lizzieblog.bloggplatsen.se

Alla inlägg under januari 2011

Av Felicia - 31 januari 2011 19:37

Hej hej!


Nu sitter jag och kollar på film med Victoria och mamma :)


Kram på er<3

TV

Av Felicia - 31 januari 2011 15:35

Hello!

 

Nu sitter jag och kollar på tv.....

Jag ska snart ringa en kompis och fråga om vi kan va :)



Ses!

Av Felicia - 29 januari 2011 11:13

Hejsan!

Kom ihåg att den ska finslipas och sånt, före den ges ut så att den är inte helt färdig än ju :)



Jag satt och stirrade på regnet som öste ner utomhus.

Tragiskt va?

Första dagen på sommarlovet och så börjar det regna…

Jag väcktes ut min tankar av att min mobil pep till. Texten

“du har ett nytt meddelande” lyste på skärmen.

Jag öppnade sms:et och läste. Det var från Johanna, min bästis.

Det stod att en kompis till henne skulle ha fest imorgon kväll. Jag nappade såklart direkt, och skickade ett “jag kommer” till henne.

Jag gick ut till mina föräldrar. De satt i köket och drack te och läste tidningen.

“ Hej Karolina” sa min pappa och tittade upp från tidningen.

“ Pappa! Kalla mig Carro istället!”

“Men gumman du heter faktiskt Karolina” sa mamma.

Såklart. Mamma försvarade alltid pappa och han försvarade alltid henne. Det var som om att de hade svetsat ihop sig för att förstöra mitt liv.

Jag suckade.

“Jaja!” Jag gjorde en gest med handen som för att vifta bort en insekt.

“ Men jag tänkte bara säga att jag ska på fest imorgon kväll, och jag skulle behöva skuts in till gallerian för att köpa nåt att ha på mig”.

“ Men vi ska på Leo´s födelsedag imorgon.” sa pappa och lade ner tidningen på bordet. Leo var min 7 åriga kusin.

“ Men, måste jag följa med!?” klagade jag.

“ Ja det måste du!”. Pappa såg på mig med sin stränga blick.

“ Men kom igen!” Jag glodde surt på dem och lade armarna på kors.

“ Men gumman det är ju hans födelsedag” Sa mamma och såg bedjande på mig.

“ Jag tänker inte missa årets coolaste fest bara för att Leo fyller år!” Nu började jag bli riktigt arg.

“ Karolina! Inte den tonen mot sin mor!” Typiskt pappa att vara så gammaldags.

“ Du ska inte på den där festen punkt slut!”

“ Men pappa!”

“ Inga men!”

“ Visst!” Fräste jag och sprang ut till hallen.

Jag drog på mig mina skor och sprang ut.

Det hade slutat regna nu, men det låg fortfarande stora vattenpölar överallt. Jag sprang tills jag var i nästa kvarter.

Jag började gå mot parken.

Mina skor blev smutsiga av vattnet och leran som låg på marken.

Parken låg inte särskilt långt bort från vårt hus, men ändå kändes det som om att jag hade gått flera timmar när jag var framme. Jag saktade ner och gick långsamt och släpande längs park gången.

Fåglarna hade börjat sjunga.

När jag gått en stund såg jag en gammal tant som satt på en bänk och matade fåglarna som glatt skuttade kring hennes fötter.

Jag gick och tittade ner i marken.

“ Ursäkta mig” Kvinnan hade en gammal och sliten röst.

Jag tittade upp på henne.

“ Jag?” Jag tog ett steg närmare.

“ Ja du!” hon hade upphört med att mata fåglarna och tittade nu på mig.

“ Heter inte du Louise? “ Hon lade huvudet på snedden och rynkade pappan en aning.

“ Nä, jag heter Carro “ Svarade jag och försökte låta artig.

“ Men du liknar ju en Louise?”

Jag visste inte vad jag skulle tro. Här satt en gammal tant som sa att jag hette Louise?

“ Men jag heter Carro”

“ Nej du är helt klart en Louise”

“ Ehhmm”. Jag började bli lite irriterad. Vem var denna kvinnan? “ Jag tror att jag vet mitt eget namn ……frun”

“ Är du säker ¨på att du inte heter Louise.” Nu tappade jag tålamodet.

“ Nej jag har kallats för Carro hela mitt liv! “ Utbrast jag.

Hon bara såg på mig. Hon studerade mig från topp till tå.

“ Men varför känner jag igen dig? “

Hon verkade prata mer till sig själv änn till mig.

“ räckta mig men jag måste gå “ sa jag och började gå igen.

Vad hade kvinnan menat? Jag hette ju Carro? Eller?

Av Felicia - 29 januari 2011 11:10

Idag ska jag, mamma, mormor och victoria titta på Mamma Mia musikalen :)

Det ska bli jätte kul!

Efter det så ska vi hem till våra kusiner och sova över där.

Det betyder att jag kanske inte kan blogga mer idag :(

Men jag ska strax lägga ut lite av min bok till er :)


Kram<3

Av Felicia - 28 januari 2011 14:01

... Är det HELG!!!!!!!!

Dett har jag väntat på hela veckan!

Men.......ehh..... nu har jag ju inget och göra!!!!  

Tysan oxå!!!!

Jaja! nu till nåt helt annat:


Alla som läser detta MÅSTE komentera och säga om ni vill att jag lägger ut min bok eller inte!!!!!

Jag har inte fått så många komentarer, så att jag vet inte om jag ska det!

Jag har fått typ 2 komentarer som säger att de vill det, men ni andra så?

Vill ni läsa min bok eller inte?

Snälla komenetra!!!!


Trevlig helg!

Av Felicia - 26 januari 2011 19:52

Som rubriken säger: KOMENETRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!¨

Vill ni att jag ska lägga ut min bok eller inte!?

Nu får ni komentera, för att annars kommer inte boken ut alls!

Av Felicia - 25 januari 2011 17:13

Hejsan!


Sitter och...... ja vad gör jag egentligen?

Jaja! ville bara säga hej!


Ses!

Hej

Av Felicia - 24 januari 2011 17:55

Hello!

 

Tänkte bara berätta att jag inte är död om ni trodde det pga min dåliga uppdaterning men jag har gjort läxor och sånt hela eftermiddagen .......


Jaja!

Tänkte bara säga hej!

Presentation


Hej!
Jag är Felicia 13 år :)
Här skriver jag om min vardag, resor mm.
Läs min blogg om den värkar intressant!
Hejdå!

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni att jag ska skriva mer om i bloggen?
 Mig själv
 Kläder
 Kompisar
 Tävlingar
 Min vardag
 Friidrotten
 Dansen
 Gitarrren
 Resor
 Dagens sötis
 Roliga bilder
 Roliga videor
 Jag på Youtube
 Naglar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Jag sjunger!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Klocka!

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards